Searching for Interesting Topics

For next time

  1. Download Mendeley and put everything you read in there.
  2. Write a one paragraph summary of your article.
  3. Find two more related resources and write it into Mendeley.

CLIL (ruTake)

He is interested in CLIL; he learned about it for the first time this year. The challenge of CLIL is thinking about the balance of content and language. He read an article about graduate students who taught a CLIL lesson at an elementary school (Aiba & Sakamoto, 2017). He got the article from CINI. The students taught science and the content was about insects. The result was that the teachers and students could improve their ability. However, as far as he can tell, the type of ability that changed is not clear. We should investigate what exactly could be the possible effects of CLIL. What kind of abilities does it enhance? Or, does it enhance attitude or strategy use rather than pure ability or knowledge?

Article: 相羽千州子・坂本孝之 (2017). 早期英語教育におけるCLILと大学院生による実践報告. 高等教育研究 24, 93-100.

Meiji Guy

栄利滋人(2016). ICTで先生自身の苦手意識を克服する. 英語教育65(2), 14

Haruka

石井丈士 (2007). スラムにおける仕事と生活. Unpublished graduate thesis. Retrieved from https://www.obirin.ac.jp/la/ico/images/_04report/2007isii.pdf

畑江美佳. (2017). ICT教材を生かした初期の文字指導〜小文字の認識を高めるための教材開発とその実践とその実践. 英語教育 66(3), 30-31.

Bubbles

浜野清澄. (2016) 英語ディベートの指導法を活用した即興的な英語運用能力の育成.英語教育65(10), 32-33.

iYu

森 博英 (2015).オーラル・コミュニケーション活動での効果的な訂正フィードバック. 英語教育 64(6), 20-22.

白畑知彦 (2015). 英語指導における効果的な誤り訂正 : 第二言語習得研究の見地から. 大修館書店.

Sushina

直山木綿子(2016). 文部科学省配布の絵本教材について. 英語教育 65(4), 22-23.

長谷川信子. (2016). 担任とネイティブ教師によるティームティーチング(TT). 英語教育65 (4), 20-21.

the Danger Zone

バトラー後藤裕子(2014). 児童の発達段階に応じて学びはどう変化するか
英語教育 63(5), 18-19.

上部へスクロール